اهمیت تغذیه سالم در بیماری ام اس

1- خوردن غذاهای با کالری کافی و متناسب ( نه زیاده از حد و نه کم ) برای شخص.که با


 رساندن و نگه داشتن وزن نرمال، می توان به چگونگی تغذیه پی برد.

 

۲- پروتئین که مقدار مصرف روزانه آن ۵۰ تا ۸۰ گرم توصیه می شود.قسمت بزرگی از


آن می بایستی با خوردن سفیده تخم مرغ و یا ترکیبات حاوی سفیده تخم مرغ به بدن


رسانده شود.

۳- مواد غذایی با چربی بالا و مخصوصن چربی های حیوانی بایست در رژیم غذایی به


 وضوح کم شود. همچنین توصیه می شود ، بدقت به چربی های موجود در محصولاتی


همانند انواع شکلات،شیر برنج و.... توجه شود.

 

۴-  ۴ تا ۱۰ قاشق غذاخوری ( ۲۰ تا ۵۰ گرم ) روغن مفید ، همانند روغن سویا یا روغن


بذر کتان و یا روغن جوانه گندم روزانه توصیه می شود.

 

۵- تأثیر مثبت روغن ماهی و مصرف تازه ماهی در غذای روزمره را فراموش نکنید.

 

۶- می توانید مواد معدنی موجود در بدن را با خوردن میوه و سبزیجات) سالاد (بالا ببرید.

 

۷- در مصرف کربوهیدراتها ، بهتر است به مقدار شکر موجود در آن توجه کنید . ازخوردن

 

 نان سفید یا برنج سفید تا حد امکانپرهیز کرده  و بجای آن نان های تیره رنگ ک

 از غلات باپوسته و یا برنج طبیعی که همان برنج قهوه ای است ،استفاده کنید.

 

۸- غذاهای حیوانی بهتر است کمتر مصرف شوند و در صورت خوردن آنهاکم چربی یا

بدون چربی مصرف گردند. می توانید شیر را جایگزین غذاهای حیوانی پر چربی سازید .

از خوردن سوسیس و کالباس که مقادیر زیادی چربی دارند، خودداری کنید.

۹- تا حد امکان مواد غذایی بصورت کنسرو را از برنامه غذایی خود حذف کنیدو غذا را

بصورت تازه بخورید.

۱۰- در بیمارانی که، معالجه آنها با کورتیزون می باشد، توصیه می شود خوردن


 مقادیرکافی ویتامین د D  و کلسیم( با خوردن شیر)  در رژیم غذایی  خود رافراموش نکنند.

۱۱- به افرادی که کمتر فعالیت بدنی دارند، توصیه می شود با ورزش و انجام فعالیتهای بدنی
مناسب مقاومت سیستم ایمنی بدنشان را بالا ببرند.

 

  تصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اول

/ 0 نظر / 11 بازدید