با مصرف این خورا کی ها مو های پر پشت وبراق داشته باشید

ویتامین ب – ۱۲، روی و اسید فولیک برای رسیدن به این هدف از اجزاء ضروری هستند.
سایر مواد مورد نیاز نیز عبارتند از :

- منگنز و آهن که هر دو برای تولید گلیکوژن کافی که ماده مغذی و رشد دهنده مو است ضروری هستند.

چگونه می توان این مواد را دریافت کرد؟
شما قادر هستید تمام منگنز مورد نیاز خود را با مصرف غلات کامل مثل گندم کامل و دانه های خشک گیاهی مثل گردو، بادام ، فندق و … کسب کنید.

از سایر منابع غذایی حاوی منگنز می توان به : صدف ماهی ،  شیر و دل و جگر و قلوه اشاره کرد.

آهن که جزء مهم  و اساسی در ساختمان خون است برای سلامتی موها نیز ضروری است.

این ماده در اغلب منابع پروتئینی یافت می شود، مخصوصاً جگر یک منبع غذایی غنی از آهن است.

ازسایر منابع می توان به صدف ماهی اشاره  کرد. اگر فردی خام خوار هستید می توانید آهن مورد نیاز خود را از سویا، لوبیا ، لوبیاچیتی ، نخودفرنگی ، عدس  قند کسب کنید.

میوه های خشک شده و غلات کامل به صورت نان نیز دارای آهن می باشند.

بهترین منابع غذایی ویتامینB12 نیز عبارتند از:
مواد پروتئینی که منبع حیوانی دارند مثل گوشت قرمز، جگر، قلوه، شیر، تخم مرغ، ماهی

اسید فولیک بخشی ازگروه ویتامین ب – کمپلکس می باشد. بدن به این ماده نه تنها برای رشد مو بلکه برای بسیاری از اعمال حیاتی خود نیازدارد.

بهترین منبع غذایی اسید فولیک : جگر و صدف ماهی است . اگر چنین منابعی در دسترس شما نیست. از مصرف عدس و یا جوانه گندم غافل نشوید.

شما همچنین می توانید ویتامینB12 را در منابعی چون سبزی های پربرگ سبز، کلم بروکلی و گل کلم بیابید.

روی نیز از مصرف دانه های خشک گیاهی ، جگر، صدف ماهی ، سبوس گیاهان، و آب تره به دست می آید.

بنابراین هر زمان که موهای خود را شستید یک ساندویچ سبزی هم مصرف کنید. شما خود را با اسفناج و یا جگر تغذیه کرده و سپس ببینید چگونه مویتان سالم، خوش حالت و شفافتر خواهد شد.
لازم به ذکر است که درهفته مجاز به مصرف یک تا دو وعده جگر هستید
.

/ 0 نظر / 7 بازدید